donderdag 4 april 2013

Anne Soldaat

Een paar dagen geleden stelde Beer ineens voor om naar een concert te gaan. Dat doen we eigenlijk bijna nooit, dus de spontaniteit van het voorstel maakte al dat ik er graag op inging. Er waren nog kaartjes en zo togen we gisteravond naar het LVC (waar we meestal naartoe gaan om te dansen) voor Anne Soldaat en zijn band. Het grappige is dat we zijn muziek pas goed hebben leren kennen toen we er twee cd's van kregen van een studievriend die zijn huis moest opruimen wegens gezinsuitbreiding. Inmiddels zijn we aardig fan en na het concert van gisteren zeker nog een stuk meer! Waar ik vroeger vrij fanatiek was met weetjes onthouden over muzikanten en dergelijke, heb ik dat eigenlijk al jaren niet meer. Tegenwoordig vind ik dat puberaal en gaat het me meestal alleen maar om de muziek. Toch zocht ik vandaag via Google wat interviews met Anne Soldaat op, nieuwsgierig naar wat achtergrondinfo. Het wil dus wel wat zeggen als ik dat tegenwoordig doe.

Het was leuk om de band live te zien en de soms dromerige liedjes van de plaat in een veel swingender rockuitvoering te horen. Na afloop kochten we de nieuwe cd, uit handen van Anne zelf, mét handtekening. "Weet je," zei Beer toen we aan het eind van de avond naar de garderobe liepen. "Dit krijg je alvast voor je verjaardag. En de cd hoort er ook bij." Zo superlief!

Het was niet al te druk en daardoor kon Beer een prima plekje innemen om een enorme hoeveelheid foto's van de band te maken. Hij is nog bezig met selecteren en daarom hier helaas nog geen foto, maar wel even een mooi clipje. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten