zaterdag 30 maart 2013

The Breakfast Club


Wanneer ik zelf brood bak, doe ik dat eigenlijk altijd met een pak (Demeter-)broodmix. Het geeft de suggestie ontzettend ambachtelijk bezig te zijn, maar het is natuurlijk helemaal hardcore om écht alles zelf te doen en te gaan stoeien met gist en dergelijke. Aangezien me al eens was opgevallen dat het broodmixbrood niet echt geschikt was om figuren mee te kneden (te plakkerig), vond ik dat ik het er maar eens op moest wagen zelf deeg te maken voor broodhaantjes met Palmpasen.  Dit werd mijn vuurdoop en als dit zou lukken, zou ik met pasen misschien wel zo'n mooi vlechtbrood...

Een goede tip om de haantjes in vorm te houden tijdens het rijzen, was om ze niet te 'boetseren' zoals je vaak met koekjes doet, maar het overtollige beslag er met een schaar af te knippen. Zoals je ziet, zijn ze aardig gelukt en ze smaakten ook nog prima.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten