woensdag 12 juni 2013

Kennemerduinen

Cadeautjes zijn een lastig iets. Wanneer geef je een cadeau? Waar doe je iemand een plezier mee en welk cadeau is groot genoeg om je genegenheid uit te drukken, maar niet zo groot dat je de ander in verlegenheid brengt? Het is soms nog niet makkelijk om daar een balans in te vinden. En als ontvanger op minder geslaagde geschenken reageren, is overigens ook nog niet eenvoudig.

Toen vriendin M. voor mijn verjaardag beloofde een portret van Beer en mij te tekenen, vond ik dat een supercadeau. Iets zelfgemaakts is altijd origineel en dit was wel extra persoonlijk. Het was voor mij dan ook best even moeilijk om voor haar een soortgelijk verjaardagscadeau te verzinnen. Uiteindelijk schilderde ik een grote verjaardagskaart en schreef daarop dat ze een uitstapje naar keuze met mij kreeg. Ze mocht zelf verzinnen wat het ging worden: een workshop, een museum, een verrassingspicknick... Het werd een wandeling door de Kennemerduinen, met door mij verzorgde proviand. We hadden gigantisch mazzel met het weer en zagen vogels, vlinders, Schotse hooglanders, paarden en nog veel meer. Voor mij eigenlijk ook een cadeautje, op stap met iemand die zo goed de weg weet in dat mooie natuurgebied!


















1 opmerking:

  1. Wat een leuke overwegingen omtrent een kadootje.... en wat een mooie uitkomst! Prachtige foto's
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen